It's been a while 3

Ok guys so apa aku buat untuk excited kan diri aku seperti electron yang excites bila dapat cahaya lalu keluar daripada leaves and so the photosynthesis happens..blablabla, dah tak ingat, Hahahahahahahahhaha rindu bio jap.

Ok So in order to gain my excitement of being here, aku pun cari alternatif untuk membahagiakan diri ku dekat sini. So first try aku join club-club yang ada kat sini...club astronomy, sejati, unesco, aisec...pastu bila masuk club astronomy, aku figured out, aku tak minat dengan astronomy stuff ni, i don't like stargazing ke moongazing ke eyegazing sekalipun. Tapi kawan aku enjoy this kind of stuff, they said it is interesting when the members share the pics from the cerapan. They are amaze by that. Then unesco pulak kena interview. So aku dengan yakinnya yakin akan pass the interview...sekali tak lepas...dia interested kot dengan idea activity aku tapi ended dia failed kan aku, HAHAHA! Lagi frust kawan aku sorang ni lepas interview-.- so yeah frustration part 2.

Then aku apply join barisan pengurusan persaka, so pergi interview. Macam biasalah aku sentiasa yakin aku lepas interview, tapi this time deep in my heart aku tak berharap sangan sebab masa interview tu aku tak reti duduk diam sebab sejuk and kaki aku tak sampai dekat lantai tu, since aku ni pendek. So kerusi tu pulak ringan, so bergerak la kerusi tu pada setiap percubaan untuk mencapaikan kaki aku dekat lantai tu, hahaha! sedih sia dengar. And aku dah pasang niat, kalau aku fail persaka aku nak tukar faculty...hahahaha cerita gebang en! Tapi alhamdulillah walaupun aku tak dapat jadi president *gelak besar plis* tapi aku dapat jadi exco. Tapi still ada frust partnya. Dimana both of my friend yang pergi interview sama-sama dapat jadi majlis tertinggi while me is a freaking exco...hahahahahahahaha lol. I know I sound ungrateful. I am a very competitive girl inside ok. Tapi aku bersyukurlah sebab aku tengok dorang busy gak jadi MT. Maka niat penukaran faculty dibatalkan 98%.

Then another thing is having crush. Well, having crush always give you excitement to go to class right? Especially bila crush tu sekelas dengan engko. Hahaha, this time around no, neither my crush in the same class as mine nor the same age. He's 3 years older than me, he's born in 1995. Dia tu faci masa orientation days aku. Aku tak kenal pun dia and just know him by his name. Aku tak minat dia pun at first since dia tu "abang sado" sorta person and I dun like abang sado because most of em look scary to this little gurl. And suara dia tu serak basah, hidup segan mati tak mahu...and memula tu aku cem ok la suara dia memang cemtu, pastu the next day eh lelebih pulak seraknya. hahahahah! Kawan aku cakap dia hilang suara sebab dia cheers kekuat malam tu. Aku tak perasan pun since I dun like him yet.

But what makes me liking him is his personality. Ha he's pretty quiet person and nampak cam orang yang tak layan perempuan, gitchew koo...hahaha so that's what makes me to start liking him...my crush. But I at some point, I feel like he knew that he's my crush...seriously aku memang minah perasaan nak mampus, padahal dia kenal aku pun tak! Hahaha mamposlah. Aku ni seorang yang berani...hahaha tak de lah berani mana, tapi aku pernah confess dekat crush lama aku, tapi dia reject aku, dia cakap dia tak nak be in a relationship...hahah weh aku tak ajak dia couple pun dengan aku, aku just confess perasaan aku je. And sorry guys this is me...tapi sumpah doh kekadang aku terfikir, kenapalah aku tak confess awal-awal kalau tak mesti aku fokus je dalam kelas...hahaha! Sebab a week after aku confess tu my feeling towards him completely gone! Just like that...I was pretty heart broken la at first but surprisingly it heals me completely later on. Then aku penah baca this quote tau "The more you hide your feeling for someone, the more you fall for them". Dengan ini aku mengesahkan bahawa hypothesis accepted. Hahaha! Once you let it out, it'll be gone. All you need is to look at the bright side of your life ok semua!

Ha adakah aku akan confess dekat crush aku yang aku crush dekat dia so aku dah tak de catalyst nak  feel excited to be here or keep my feeling so it grows bigger and feel excited to go to the class?
Oh boy, no. At the moment I'm working on not crush on him because I just don't want it either to grow or to fade. Just natural. Ok. So I'm avoiding myself from bump into him which rarely and avoiding myself from stalking him dekat socmed. I'm no longer a gebang girl when it comes to moving on! Oooyeah!

Asyhr.

No comments: